Medytacja Miłującej Dobroci

with Brak komentarzy
obraz z www.freeimages.com

Po raz pierwszy przeczytałam o Medytacji Miłującej Dobroci w jednym z czasopism poświęconych jodze. Szczerze przyznam, że autor publikacji zupełnie mnie nie zachęcił do spróbowania tej metody medytacji przekazując „na sucho” informacje, jak ta praktyka wygląda, jakbym czytała instrukcję użytkownika jak złożyć szafkę.

O tym jak piękna jest ta praktyka przekonałam się „na żywo” uczestnicząc w grupowej Medytacji Miłującej Dobroci, która odbywała się akurat po uczęszczanych przeze mnie warsztatach jogi. Istotą tej medytacji jest kierowanie miłości w formie określonych wyrażeń/zdań do siebie samego, a następnie do innych osób/istot. Przyznam szczerze, że na początku wydawało mi się to dziwaczne, ale postanowiłam nie słuchać swojego umysłu, skupić się całkowicie na medytacji i zaufać temu procesowi do końca. Po skończeniu czułam się lekka i radosna, wypełniona światłem z poczuciem, że to był dobrze zagospodarowany czas. Czynienie dobra zawsze jest dobrze zagospodarowanym czasem, a tym właśnie jest kierowanie słów miłującej dobroci do siebie i do innych. Jeżeli masz do wyboru spędzić 20 minut wieczorem na bezcelowym przeglądaniu Internetu lub profili na mediach społecznościowych, to zdecydowanie lepszym pomysłem będzie dodanie Miłości dla siebie i świata 

Poniżej załączam audio z nagraniem prowadzonej sesji Medytacji Miłującej Dobroci, gdyż wydaje mi się, że zawsze łatwiej jest zacząć jak ktoś Nas prowadzi, a poniżej przedstawiam detale jak w praktyce wygląda ta medytacja. Spróbuj bez oceniania, wejdź w proces, zaangażuj się i poczuj po skończeniu dobre emocje w cały Twoim ciele! I powtarzaj jak najczęściej, dla siebie i dla świata.

 

 

Medytacja Miłującej Dobroci krok po kroku:

 

1.Usiądź w wygodnej pozycji – może być w siadzie skrzyżnym („po turecku”), na piętach lub też na krześle. Ręce połóż na kolanach. Zadbaj o to, żeby dookoła było cicho. Możesz tej medytować wspólnie z inną osobą – im więcej osób tym większa MOC!

 

2. Zamknij oczy i zacznij głęboko oddychać. Po paru wdechach i wydechach przenieś swoją uwagę na klatkę piersiową na centrum Serca. Poczuj swoje serce, jego bicie i ciepło, które z niego płynie.

 

3. KIEROWANIE MIŁUJĄCEJ DOBROCI DO SIEBIE: Połóż teraz lewą dłoń na sercu, a prawą dłoń na lewej. Zaczniemy kierowanie miłującej dobroci do samego siebie. Często w życiu chcemy dawać, sami nie mając. Najpierw musimy obdarzyć miłością siebie, a potem możemy dzielić się nią z innymi. Trzymając cały czas uwagę na centrum serca zacznij kierować do siebie następujące słowa:

OBYM BYŁ/A SZCZĘŚLIWY/A

OBYM BYŁ/A ZDROWY/A

OBYM BYŁ/BYŁA SPOKOJNY/SPOKOJNA

OBYŁ BYŁ/BYŁA BEZPIECZNY/BEZPIECZNA

Możesz medytować na głos lub mentalnie. Powtarzaj powyższe wyrażenia od 3 do 5 minut  (lub jeśli chcesz dostosuj czas do swoich potrzeb).

 

4. Następnie POMYŚL O OSOBIE, Z KTÓRĄ MASZ BARDZO DOBRE RELACJE, KTÓRA JEST DLA CIEBIE WAŻNA ALBO JEST DLA CIEBIE INSPIRACJĄ. POWINNA BYĆ TO OSOBA, Z KTÓRĄ WIĄŻĄ CI SIĘ POZYTYWNE EMOCJE. Przywołaj w głowie obraz tej osoby i kieruj do niej słowa miłującej dobroci, tak jakbyś mówił/a bezpośrednio do niej:

BĄDŹ SZCZĘŚLIWY/SZCZĘŚLIWA

BĄDŹ ZDROWY/ZDROWA

BĄDŹ SPOKOJNY/SPOKOJNA

BĄDŹ BEZPIECZNY/BEZPIECZNA

Kontynuuj przez wybraną jednostkę czasu.

 

5. Teraz pomyśl o osobie, która jest dla Ciebie NEUTRALANA. JEST W TWOIM ŻYCIU, ALE NIE MASZ W STOSUNKU DO NIEJ ŻADNYCH SPECJALNYCH UCZUĆ, JEST CI OBOJĘTNA. Może to być sprzedawca ze sklepu, Pan ochroniarz, sąsiad, czy współpracownik z innego działu. Przywołaj w głowie obraz tej osoby i kieruj do niej słowa miłującej dobroci, tak jakbyś mówił/a bezpośrednio do niej:

BĄDŹ SZCZĘŚLIWY/SZCZĘŚLIWA

BĄDŹ ZDROWY/ZDROWA

BĄDŹ SPOKOJNY/SPOKOJNA

BĄDŹ BEZPIECZNY/BEZPIECZNA

 

6. Następnym krokiem jest kierowanie miłującej dobroci DO OSOBY, Z KTÓRĄ NIE MASZ DOBREGO KONTAKTU, POKŁÓCILIŚCIE SIĘ, TA OSOBA ZRANIŁA CIĘ LUB W INNY NEGATYWNY SPOSÓB CIĘ ZAWIODŁA, MOŻE TEŻ TO BYĆ OSOBA, KTÓRA CIĘ ZWYCZAJNIE IRYTUJE. Należy pamiętać, że ten proces jest dobrowolny i polega na pełnym zaangażowaniu w kierowaniu dobrych uczuć do wybranej osoby. Jeżeli więc nie jesteś w stanie wygenerować dobrych uczuć wobec jakiejś osoby i jej przebaczyć, nie rób tego na siłę. Wybierz kogoś innego, a sobie wybacz to, że nie umiesz jeszcze wybaczyć. Może za jakiś czas będziesz w stanie to zmienić. Kiedy już wybierzesz osobę do której chcesz skierować słowa miłującej dobroci, przywołaj jej obraz i powtarzaj:

BĄDŹ SZCZĘŚLIWY/SZCZĘŚLIWA

BĄDŹ ZDROWY/ZDROWA

BĄDŹ SPOKOJNY/SPOKOJNA

BĄDŹ BEZPIECZNY/BEZPIECZNA

 

7. Ostatni krok, mój ulubiony, to KIEROWANIE MIŁOŚCI DO WSZYSTKICH ISTOT.   Mając w głowie obraz ludzi, zwierząt, roślin i całego bogactwa przyrody kieruj następujące słowa:

 

OBY WSZYSTKIE STWORZENIA BYŁY SZCZĘŚLIWE

OBY WSZYSTKIE STWORZENIA BYŁY ZDROWE

OBY WSZYSTKIE STWORZENIA BYŁY SPOKOJNE

OBY WSZTSTKIE STWORZENIA BYŁY BEZPIECZNE

 

8. Na koniec weź 3 głębokie wdechy i wydechy. Na wdechu ręce łączą się nad głową w pozycji modlitewnej, na wydechu opuść złączone dłonie do wysokości serca. Otwórz oczy i podziękuj sobie za tą medytację

Przyjemnej praktyki!